Tunnisteet

tiistai 1. maaliskuuta 2011

Plätty metrossa:D

Tutkin tässä tietokoneeni syövereitä ja joitakin kirjoituksia löysin ajalta X-? Harmi kun en ehtinyt tallennella niitä viimeisimpiä. 
Oli minulta hukkunut jo aikaisempiakin kirjoituksia, kun minultahan meni tietokoneesta emolevy sököksi, eikä saatu ihan kaikkia tiedostoja palautettua, jos joku muistaa.
Nyt kun ei oo niin hirviästi tuota aikaa (:D) miettiä ja kirijotella uusia, tai on aikaa, mutta en halua sitä viettää tässä konneen ääressä, niin aattelin että kopsailenpa tänne joitakin juttuja niiltä ajoilta, kaikkihan eivät ole näitä lukeneet. Tähän sain kahdeksalta eri kirjoittajalta kommentteja, muutama on täälläkin, kukahan muistanee? :DDD

Yötirskuntaa 15.4.2010 2:19:22
http://www.youtube.com/watch?v=oRdSIOdWet0

Iltaa tai yötä tai vaikka aamua. 

Täällä muutamat rupes mongertelemaan stadin kieltä, enkä minä ymmärrä yhtään, vaikka oon kerran jos toisenki kerran käyny stadissa.
Enkä oppinu, vaikka Vuosaaressa oon asunukki yhen vuojen, ei oo tuota kielipäätäkkää. Harmi.

Tuli mieleen pääkaapunnista mun ensimmäinen kerta ko olin metron kyyvisä.
Siitä on jo yli kakskyt vuotta. Mulla oli sillon firma nimeltä Jutama, jota työni ohella junailin ja kerran vuojesa olin erämessuilla. 

Kerran sitten olin kahen ompelijan, (toinen oli mulla töissä), kanssa tarvikkeijen ostosmatkalla mm. Forssan tehtaalla ja sitten Helsinkiin useampaan tukkumyyntiin. 

Toisen sukulaisissa yövyttiin, illalla olimme viihteellä. Silloin yöllä kun oltiin taksijonosa ja ainaki tunti ootettiin, niin ruvettiin lauleskemaan kaikki pöhölöt laulut ja tanssahtelemaan lämpimiksemme, muutamilla ukkoilla oli meijän kans hauskaa  siinä jonosa.
Joku kysyi välistä, että onko sitä taksia kukkaan tilannu tähän, niin yks mies sanoi ettei olla, ku täsä on nii hauskaa, ko noi raahen tytöt villittee kaikki helsinkiläiset :D
 (siis hän puhui stadin murteella vai mitä himputtia se solokkaamine oli)

Ei mutta siitä metrostaha mun piti kertua.
Seuraavana päivänä mentiin metrolla niihin liikkeisiin.
Minä en ollu ikinä ennen ollu metrosa, sisälle ku päästiin se oli aika täysi ja toinen mun ystävistä istui ensimmäiselle vappaalle paikalle ja minä sen toisen kanssa kateltiin etteenpäin istuinpaikkaa.

Sitten tultiinkin vaunuun, jossa oli kovasti tillaa, pari vanahaa naista.
Istuttiin siihen muina miehinä – ei ku naisina ja minä uteliaana kahtelin ympärilleni ja lueskelin ilimotuksia seinillä ja yhtäkkiä purskahin nauramaan (oltiin valavottu melekeen koko edellinen yö) ja pukkasin mun kaveria että luepa. Tuossa lukkee että vanahuksille ja vammasille, että kumpia me ollaan.

Se mun ompelija oli muaki nuorempi ja enkähän minäkää sillon vanaha ollu.

Niillä mummeleilla suupielet vähän nytkähteli, kun pidättelivät naurua, sanoinkin että anteeksi, mutta me ollaan maalta, toinen tais vastata hienosti nyökkäämällä, mutta toinen ei, yritti olla vaan virallisen totinen. 

No sattuuha sitä paremmisaki piireisä, en minä oo vieläkää oppinu hesasa kulukemmaa ihimisiksi.
Nii että kuttukaa vaa minut kyllää niin saatte nauraa maalaistollolle :DDD 

Rakotulen sytytys



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti